Padlizsános-gabonakolbászos olaszos tészta

1. lépés Kinyitottam a konyhaszekrényt, felnéztem a középső polcra, és láttam a már egy ideje ott várakozó durumtésztát, és mellé odakészítve a sűrített paradicsom konzervet. Nos akkor úgy gondoltam itt az ideje elkészíteni a tésztát. Körülnéztem, mi van még a konyhában: volt padlizsán, répa, fokhagyma, egy kevés újhagyma, kaliforniai paprika, olívaolaj, benéztem a hűtőbe, ott pont volt egy gabonakolbász. No akkor gondoltam rajta, készítsük el. Általában gyorsan dolgozom a konyhában, így ez is elég gyorsan kész lett, kb. 20 perc alatt.
2. lépés Az elkészítés menete igen egyszerű, bárki számára gyerekjáték. Először is odatesszük a tészát főni egy kedves fazékban, adunk hozzá pár csipet himalája sót ízlés szerint. Majd fogjuk a répát, padlizsánt, és alacsony lángon épphogy egy picit puhára pároljuk, közben odatesszük a sűrített paradicsomot felöntve egy kis vízzel egy fazékba a tűzre melegedni, teszünk bele bazsalikomot, oregánót, és egy kicsit összerottyantjuk, önthetünk bele egy kis olívaolajat, attól olyan kellemes selymes íze lesz. Majd a főzés vége felé beleaprítunk egy kis fokhagymát. A vége felé érdemes beletenni, így a fokhagyma jobban megőrzi az ízét. Tettem bele egy kisebb darab gabonakolbászt is. Összekeverjük. Így egy pár percig rotyogtatjuk, majd a miután látjuk, hogy a zöldségeink szépen puhára párolódtak hozzáöntjük, a paradicsomos összeállítást, és még egy picit rotyogtatjuk együtt. Max. 10 percig, de azért egy kis idő kell neki, hogy az oregánó, és bazsalikom íze kifőjön, valamint a gabonakolbász ízvilága megfelelően egybe tudjon érni a szósz többi alkotóelemének ízvilágával. Érdemes minél kevesebb ideig hőkezelni az ételeket, hogy minél inkább megőrizzék beltartalmi értékeiket. Közben érdemes kóstolgatni, és eldönthetjük, hogy jó e már a szósz. Ha ügyesek vagyunk kb. egy időben lesz kész a tészta, és a szósz.
3. lépés A tetejére aprítunk friss zöldségeket (én kaliforniai paprikát, újhagymát, és erős-paprikát tettem rá) tetszés szerint, hogy szép legyen, és még finomabb, egészségesebb Lelocsolhatjuk még egy kis olívaolajjal a végén.
A képen látható, vagy bármilyen más egyéb módon tálalhatjuk az elkészült ételt.
Egészségünkre!
Sok szeretettel, Szörényi Tamás

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése